مقالات

10 راهکار تاثیر افزایش آنتن دهی موبایل

تقویت آنتن موبایل | راه کار افزایش آنتن دهی موبایل

در این مقاله قصد داریم چند راهکار ساده افزایش آنتن دهی موبایل را به شما معرفی کنیم. روش های بسیاری در زمینه بهبود سیگنال تلفن همراه وجود دارد ولی به صورت موقتی مشکل شما را برطرف میکند!

افزایش دهی آنتن موبایل

در مقاله های پیشین علل کاهش قدرت سیگنال گوشی را بررسی کردیم و گفتیم ممکن است مشکل از دکل های مخابراتی یا گیرنده سیگنال موبایل شما باشد. برخی مواقع امکان دارد مشکل آنتن دهی موبایل از سیستم مخابرات مرکزی باشد یا که دکل های نصب شده در اطراف در حال تعمیر یا خراب شده باشد. یا شرایط محیطی مانند تندی باد و زلزله مهیب یا مثل فیلم های علمی تخیلی گودزیلا دکل آنتن را خورده باشد.

افزایش آنتن دهی موبایل با قابلیت Server Mode

امروزه گوشی های هوشمند با پیشرفت تکنولوژی، قابلیت جدیدی به نام Server Mode اضافه کردند که بتواند با توان بیشتر و گیرنده قوی دستگاه، سیگنال مورد نیاز خود را تهیه کند، اما استفاده از این ویژگی مصرف باتری را افزایش میدهد. برای صرفه جویی در مصرف باتری میتوانیم به نکات و ترفند های زیر اشاره کنیم:

  • بلوتوث (bluetooth) گوشی تان را غیرفعال کنید
  • نور پس زمینه گوشی تان را کم کنید
  • اپلیکیشن های غیر ضروری است حذف کنید
  • اخرین نسخه سیستم عامل را بروز رسانی کنید
  • اعلانات تلفن همراه را خاموش نمایید
  • از تم تیره (Dark Mode) استفاده کنید

از شوخی بگذریم، اما راه های ساده را باهم مرور می کنیم:

ممکن است سیگنال در طی مسیر از آنتن به شما به مانعی برخورد کرده باشد یا که سیگنال خروجی موبایل شما در مسیر با مانعی مواجه شده و به آنتن نرسیده باشد.

اگر یادتان باشد، یا اگر مقاله پیشین را مطالعه کرده باشید؛ عین مکالمه یا دیگر ارتباطات موبایل جریان های دوطرفه ای هستند مثالمان همان “مش حسن” بود که مش از آنتن به شما می رسد، وقتی شما حسن را می گویید حالا کلام شما به شکل سیگنال به آنتن برمی گردد، پس سیستم رفت و برگشتی را به خاطر داشته باشید.

در درجه اول خونسردی خودتان را حفظ کنید. به هیچ وجه داد نزنید. چون امواج سیگنالی است با طول موج مشخص که قدرتش بر اساس طول موج آن تعریف شده است و فریاد زدن شما قدرتش را زیاد نمی کند و ممکن است تبعات بعدی داشته باشد.

شاید مخاطب شما صدای شما را واضح دریافت می کند و این گوشی شماست که امواج صدای او را دریافت نمی کند. و از همه گذشته ممکن است همسایه ها صدای مکالمات خصوصیتان را بشنوند و آخرین راه کار افزایش آنتن دهی موبایل خرید دستگاه تقویت آنتن موبایل میباشد. برای مشاوره و خرید دستگاه های بوستر با ما تماس بگیرید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *